Saturday, October 30, 2010

BUNDLE

BUNDLE CAP SENYUM,,,
  • Semalam aku layan lagi bli beberapa helai baju dan seluar kat kedai bundle sekitar Tman U, Skudai. Aku merupakan salah seorang peminat barangan bundle, terutama sekali baju. Seperti gambar di atas, pada kebiasaannya, barangan bundle yang byk di jual di kedai2 bundle,di ambil dalam bentuk seperti di atas. Dalam mampatan bundle inilah yang akan di jual mengikut gred2 yang tertentu.
  • Pada aku senang je, mana yang cantik kat mata aku, terus aku sauk. Aku mula mengenali barangn bundle ni masa aku study kat area Johor Bharu. Kedai 1st yang aku jenguk, ~ Big Bundle. Aku bli sehelai dlu. Mklumla, mase blaja wet pon bukan byk sgt. Then, dalam masa yang sama akk aku keje kat kilang bundle. Seringakali gak la dea membawa blex baju dari kilang dea. Memula, aku x amek port sgt. Tapi bila dah npk akkk aku pakai baju bundle, cam cantik je, dari situ aku terus terpaut dengn barangn bundle ni.
  • Terpulang pada setiap individu untuk menilai barangan bundle yang dah byk di pasaran sekarang. Mana yang memag minat ngn bundle, walau beratus pon sanggup bli.
  • Mana yang sama cam aku, golongan yang sederhana, untung pe bli barangan bundle. Dengan hanya wet di tangan RM75, aku dapat bli:

* sehelai baju t shirt lengan pendek (RM5),

* 2 helai skirt(RM10),

* 1 helai kemeja T(RM5),

* 1 helai seluar slack(RM15),

* sehelai jeans(RM15),

*1 suit coat wanita (RM25) dan

*sehelai kemeja lengan pendek (RM5)

  • Percaya x? Memula aku pon hampir x caya, sebb byk kedai bundle yang pernah aku peg,kebiasaannya baju kemeja wanita berharga RM20 ke atas, tapi kat kedai ni, mak ai,,, murah gler. Bju2 dea pon cantik2. Harga amat berpatutan. Alhamdulillah, jadi duit aku pon save gak la bile dapat bli byk baju tapi dengan harga yang murah.
  • So,sape2 yang nk try pakai barangan bundle, try dlu bli 1. Then, korang msti akan rase keseronokannya.. :)

~ I LIKE BUNDLE,,,,,, ~


2 comments:

Unknown said...

Sis, boleh x nk tau kilang bundle tmpt akk sis keje tu katmane? Tenkiu☺

Salim Hj.Sedek said...

Sy jg telah berjinak dgn pakaian bundle ni sejak krg lebih 15 thn lalu. Di awalnya sy main bli je...lama kelamaan sy dh pandai memilih. Sy dh tk bli pakaian baru. Sy hanya main bundle je...2 hari lepas sy bli selai t shirt St.Bruno n selai seluar corduroy Chaps Ralph Lauren...memang kelas. Tk malu klu nk pakai gi function kt tmpt eksklusif sekali pun..nk tau brape harga sepasang pakaian tu?....rm 10.00 SAHAJA!!!

Post a Comment