Sunday, March 6, 2011

SAMPAH DAN BUMI KITA

Nama pun sampah, hari-hari kita semua bikin sampah....

Niat sebenar aku ni nak terus tidoq ja, lepas basuh n lipat baju. Kelat-kelat dah mata aku ni. Mengantuk sangat. Tapi tangan ni gatal sangat nak godeh-godeh cik band aku ni yang kekadang wat aku geram sangat. Jap line o.k, jap k.o. Hangin ceq lagu ni... !!!!! Tetiba aku tertengok satu video dari sumber Amazing Nara. Wah, this guys very smart,cool and intelligent. I tell u ha... ''he's handsome.."~hehehehe .

Sebelum tu, biaq ceq habaq dulu kat koghang semua. Sekadar berkongsi informasi. La ni kerajaan telah pun melancarkan Kempen Hijau. Pe kempen tu? Makan makanan hiju ke? Pakai baju hijau? Atau minum air hijau??? Oh, no no no... Kempen Hijau ini telahpun banyak di tayangkan melalui saluran media elektronik. Pernah korang tengok tv yang ada iklan pasal sorang pakcik nasihat kat anaknya tentang pentingnya menjaga alam sekitar dan sekaligus bumi kita ini. Kempen ini termasuk la penjimatan dari penggunaan elektrik dan air, amalkan amalan kitar semula melalui konsep 3R, dan jangan buang sampah merata-rata. Ha, itulah sebenarnya Kempen Hijau. So, x payah banyak songel, lets watch this video first ha. Dia ni kreatif, kritis dan berinovasi dalam menzahirkan apa yang ingin di sampaikan. Renung-renungkan dan selamat beramal!!!



Nama pun sampah~



_ E. N. D _


0 comments:

Post a Comment