Sunday, October 31, 2010

ROTI PERANCIS & KOPI 'O' KAPAL API

PERANCIS DAN KAPAL API?





Beginilah roti Perancis yang biasa kita lihat di mana-mana pasaraya di Malaysia ni.


Tau x roti Perancis? Aku tak tahu sangat tentang asal usul roti Perancis ni, tapi roti ini merupakan salah satu makanan kegemaran aku dan mak aku satu ketika dahulu. Roti Perancis pada kebiasaannaya mempunyai tekstur luaran yang agak keras dan sedikit berkerak. Aku paling suka bahagian yang agak keras cket. Sebb rasanya amat sedap bila di celup kat kopi Kapal Api yang panas. Sedap beb!



Tekstur roti Perancis yang agak keras dan berkerak.



Kari ayam yang enak lagi menyelerakan


Tapi, lagi sedap kalo di cecah bersama lauk kari. X kirala, kari ayam ke, kari ikan ke, wateva kari, pasti makan hingga menjilat jari! ~nyum..nyum...

Sup yang enak!


Tapi, kalo nk cecah ngn sup ok gak. Aku prefer sup daging la.. Lagi rase msyuk!!! Tapi sekarang aku layan makn roti Perancis ngn air kopi 'O' cap Kapal Api. X kisah la, aku layan je. Lagi la petang ni hujan,fuh,sedap beb! Teringat dulu aku layan mkan roti ni ngn mak aku. Terkenang kenangan dlu ngn mak.

* Keadaan cuaca yang hujan, sesekali membawa aku teringat kembali kenangan bersama mak.. Rindu gelak tawa mak * ':(

0 comments:

Post a Comment