Friday, November 5, 2010

KUEYTEAW GORONG????

TERSASUL~

Aku amat suka makan kueyteaw goreng. Lebih-lebih lagi kueyteaw goreng+telor mata+sup kosong. Peh, sedapnye... Cam gambar kat bawah ni.

~Nyum..nyum.

Tapi kueyteaw goreng dan char kueyteaw ada sedikit perbezaan walaupun nama dah dkt2 sama. Kueyteaw goreng biasanya akan di campurkan kerang, sedikit ayam dan bahannya sama seperti biasa. Tapi kalo char kueyteaw pula sedikit basah dan biasanya akan di campur bersama udang dan sayur taugeh yang banyak. Dan ia berasal dari negeri di utara. Ni la antara yang aku taw..

~aku suke banget deh!

Ok2... Xyah banyak cakap. Aku nk citer cket. 2 hari lepas, aku g shoping brang personal cket ngn cyg Fadil aku. Then, prot pon rasa lapar. AKu ngn very xcited cakp ngn Fadil :

" Syg, sy lapo la. Nak mam kueyteaw goreng..." aku berkata dengn penuh semangat sekali.

Fadil memang dah tw sangat ngn pangai aku. Terlalu suke kueytew goreng dan mihun sup. Pastu kitorang pegi la kat sebuah restoran (hehehe...kedai makan la. Restoran tu cam upgrade sangat je aku ni ) sekitar Tmn U ni. Sambil menggerak2kan jari aku untuk menunggu waitress (akk yg amek oder) tu dtg,sebb aku x sabar nk oder. Bile akk tu dtg je, aku ngn yakin dan penuh bersemangat terus oder kat akk tu:

" Kak, sy nk oder KUEYTEAW GORONG 1! "...

Fadil tgok aku laen macam....................KUEYTEAW GORONG???

Terkerut2 dea tgok aku. Hehehehehe... ~ eh, aku salah...????

Akk yang amek oder tu pon siap nk ketawa tapi dea thn je ketawa,dari gerak bdn dea aku tw dea sedang ketawakan aku. Aku nk cover line,wat muka x salah, dan dengan intonasi penuh yakin, aku ckp lagi sekali :

" Eh, salah2. Sya naaaak KUEYTEAW GORONG kak....."

Kali ni ngn Fadil n akk tu ketawa sakan kat aku... ~alamak, camne la aku leh tersasul ni.. @^_^@

Last2 Fadil sian tgok aku yg asyik tersasul je, dea pon cover malu aku :

" Hehehe.. Kak, sebenarnya dea ni(sambil tunjuk kat aku) nk KUEYTEAW GORENG dan sup kosong..." Fadil sengih2 perli kat aku.

Haduh,x pasal2 aku malu yang amat sangat di sebbkan penangan kueyteaw goreng ni. Perkataan baru hasil gabungan 2 menu :

*kueyteaw goreng + sup kosong=KUEYTEAW GORONG !!!!!*

~ hampeh! Ni btol2 penangan kueyteaw! aku malu,,,!!!!!!!!

0 comments:

Post a Comment